دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 16:50

مقیمی: پدافند غیرعامل دشمن را از برنامه‌هایش منصرف می کند

قائم مقام وزیر کشور، گفت: پدافند غیرعامل سبب استحکام و اقتدار کشور می شود و دشمن را از برنامه هایش منصرف می کند.
کد خبر : 142669

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی، طی سخنانی در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف بسیار مهم و اساسی هر نظام و دولتی ایجاد امنیت برای مردم آن جامعه است زیرا انسان ها و جوامع دوست دارند که در شرایط امن زندگی کنند و در شرایط متعادل زندگی خود و جامعه را پیش ببرند.


وی افزود: ما همیشه در وضعیتی هستیم که باید خودمان را در برابر تهدیدات آماده کنیم و این آمادگی باید به گونه ای باشد که اجازه ندهیم دیگران مقاصد شوم و تهدیدات خود را عملیاتی کنند.


مقیمی گفت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، دشمن متوجه شد که این انقلاب از اساس و پایه مستحکمی برخوردار است و یک دین، مذهب و مکتب قوی پشت این انقلاب قرار دارد؛ پس تهدیدات خود از جایی شروع کرد که ما در آن نقطه ضعف داشتیم.


قائم مقام وزیر کشور گفت: دشمن در مقطع کوتاه عرصه خود را تغییر داد و جنگ هایی که این روزها می بینیم از همین نوع است، آنان که توانستند خود را برای هر تهدیدی آماده کنند، هزینه وارد کردن تهدید را بالا بردند و اجازه ندادند که جوامع متجاوز به اهداف خود دست یابند.


وی آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه هجمه را ضروری دانست و تصریح کرد: آمادگی دفاعِ عامل، شامل امکانات نظامی و مسلح است که وزارت دفاع در کشور ما ماموریت پشتیبانی از نیروهای مسلح را دارد تا اگر زمانی مورد تهدید و هجمه قرار گرفتیم بتواند از حدود و ثغور ایران اسلامی محافظت کند.


مقیمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای آمادگی دفاعی است، ادامه داد: آمادگی دوم، آمادگی اقتصادی است، باید به حدی از استقلال اقتصادی دست یابیم که اگر دشمنان قصد هجمه داشتند، از لحاظ اقتصادی بتوانیم روی پای خود بایستیم لذا ضروری است در اقتصاد به گونه ای پیش رویم که پایه اقتصادی قوی داشته باشیم.


قائم مقام وزیر کشور بیان کرد: حفظ و نگهداری از امکانات از دیگر ملزومات آمادگی دفاعی است به نحوی که دشمن به خود اجازه اظهار نظری ندهد، پدافند غیرعامل به استحکام و اقتدار ما کمک می کند و دشمن را از برنامه هایش منصرف می کند.


وی تصریح کرد: در سال 1383 سیاست های پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد. در این راستا مجلس و دولت هم اقدامات خوبی را در برنامه های چهارم و پنجم انجام دادند.


مقیمی تاکید کرد: امروز تمامی طرح های مهم و اساسی عمرانی و اقتصادی کشور حتما باید سیاست های پدافند غیرعامل در آن رعایت شود.


وی اضافه کرد: در مباحث نرم و الکترونیک پیشرفت هایی حاصل شده و همه جا را فراگرافته است و اکنون در فضای سایبری سیستم را هک می کنند که این از دیگر عوامل جنگ است و همواره در تلاشند که سیستم های ما را مختل کنند و عدم موفقیت  آنها بیانگر این است که ما در حوزه پدافند غیرعامل کارهای خوبی کرده ایم.


قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه در پدافند غیرعامل نباید صرفا به دنبال مباحث فیزیکی باشیم، گفت: تاکنون دو همایش ملی پدافند غیرعامل در استان های هرمزگان و خوزستان برگزار شده و اکنون سومین همایش پدافند غیرعامل هم در گیلان در حال برگزاری است.


مقیمی بیان کرد: برگزاری اینگونه همایش ها در دانشگاه کمک می کند که از یافته های علمی دانشجویان و محققین بهره مند شویم. اگر ما از اقتدار لازم برخوردار نباشیم، دشمنان فرصت زورگویی می یابند.


وی افزود: دولت تدبیر و امید طی 3 سال اخیر در زمینه های اقتصاد مقاومتی، پدافند غیرعامل و سالمسازی اقتصاد کشور اقدامات شایسته ای را انجام داده که جامعه علمی کشور به آن اعتقاد دارند.


قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: دولت به موازات اینکه در بحث دفاعی، پدافند کار می کند؛ در اقتصاد هم برنامه هایی دارد، در همین راستا توجه به مسائل علمی و توسعه شرکت های دانش بنیان راهکاری برای مقاوم کردن اقتصاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته